مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب با فروغ سیمرغ

۱ بازديد

ویرایش پایان‌نامه و تبدیل آن به فرمت کتاب:

در مرحله اول تبدیل پایان‌ نامه به کتاب، ویراستاران با تجربه‌‌ی فروغ سیمرغ، متن پایان‌نامه شما را ویرایش و آن را به فرمت کتاب تبدیل می‌کنند. گفتنی است که در مواقعی که تعداد صفحات پایان‌نامه کم‌تر از حد استاندارد می‌باشد، نویسنده باید با همکاری ناشر یا ویراستار، محتوای کتاب خود را به حداقل استاندارد برساند.

تبدیل به فرمت کتاب
طراحی جلد

طراحی جلد

در طراحی جلد کتاب بیش از هرچیزی جلوه‌های بصری و گرافیکی حائز اهمیت هستند. عنوان و جلد کتاب اولین المان‌هایی هستند که خواننده را به خود جذب کرده و باعث می‌شوند که تصمیم به خرید یا عدم خرید کتاب بگیرد. طراحی جلد کتاب باید مطابق با ژانر کتاب و همچنین رده سنی مخاطبین آن انجام شود و نیازمند تسلط به نرم افزارهای گرافیکی همچون فتوشاپ و همچنین آشنایی نسبی با اصول روانشناسی رنگ‌ها می‌باشد. گرافیست‌های با تجربه و متخصص فروغ سیمرغ در این امر شما را یاری خواهند کرد.

ویراستاری متن

صفحه‌آرایی و ویراستاری

مراحل صفحه‌آرایی و ویراستاری، از مهم‌ترین مراحل تبدیل پایان‌ نامه به کتاب می‌باشند. صفحه‌آرایی در واقع هنر استفاده بجا از فونت‌ها، سایز‌ها، تصاویر، اشکال و…برای افزایش جذابیت و تأثیر‌گذاری کتاب می‌باشد و همان طور که می‌دانید ویرایش فنی و ادبی صحیح تا حد زیادی در کیفیت چاپ تاثیرگذار خواهد بود.

دریافت مجوز‌های چاپ کتاب:

یکی از مراحل الزامی در استخراج کتاب از پایان نامه، دریافت مجوزهای چاپ می‌باشد. گفتنی است که در هنگام مصاحبه، از مجوز‌های کتاب استعلام گرفته می‌شود و وجود مشکل در این موضوع می‌تواند باعث رد شدن شما در مصاحبه شود.

«شابک» مخفف شماره استاندارد بین‌المللی کتاب می‌باشد. در حقیقت شابک یا همان ISBN که در پشت جلد و قسمت فیپای کتاب به صورت بارکد درج می‌شود، کاربرد‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال شابک برای شناسنامه دار شدن و دریافت فیپای کتاب ضروری است.

«فیپا» مخفف فهرست‌نویسی پیش از انتشار می‌باشد و شامل مشخصات کتاب، از جمله نام نویسنده، ناشر، قیمت، تعداد چاپ و مواردی از این دست می‌باشد. به بیان ساده‌تر، شابک و فیپا به منزله شناسنامه کتاب می‌باشند و سبب می‌شوند که تمام حقوق مادی و معنوی کتاب برای نویسنده حفظ شود.

دریافت مجوزهای کتاب

کتاب برای یادگیری ترکی  به صورت متنوع موجود است که هرکدام از آنها به شیوه‌ها و روش‌های مختلفی زبان را آموزش می‌دهند. اما یکی از کتاب‌های معروف و مفید برای یادگیری زبان ترکی، "Teach Yourself Turkish" نوشته David Pollard و Asuman Çelen Pollard است. این کتاب یک راهنمای جامع برای زبان آموزان تازه‌کار و همچنین کسانی که قبلاً با زبان ترکی آشنایی دارند، است.

 

"Teach Yourself Turkish" با ارائه درس‌های متنوع، فعالیت‌های تمرینی و تمرینات شنیداری، خواندنی و نوشتاری، زبان آموزان را به مرور از سطوح ابتدایی تا پیشرفته هدایت می‌کند. این کتاب شامل موضوعات مختلفی از جمله گرامر، واژگان، مکالمه، خواندن و نوشتن است، که همه با هدف ارتقاء مهارت‌های زبانی در زبان ترکی ارائه شده‌اند.

 

با استفاده از "Teach Yourself Turkish"، زبان‌آموزان می‌توانند به سرعت و با اعتماد به نفس به دستیابی به دانش و مهارت لازم برای ارتباط با بومی زبانان ترکی بپردازند. این کتاب با ترکیب موازی میان توضیحات مفصل و تمرینات عملی، یک راه موثر و کامل برای یادگیری زبان ترکی فراهم می‌آورد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.